Eindelijk weer een blog

26 maart 2019 - Inharrime, Mozambique

Er is eindelijk wifi dus tijd voor een blog.. Ik weet dat het even moest wachten maar het internet is hier heel anders dan wat wij gewend zijn..

Zaterdagavond zijn wij aangekomen bij Doxa en zijn er al een paar dagen..

24-3-2019:

Zondagochtend zijn wij wakker geworden en hebben we heerlijk ontbeten. George (baas van Doxa) heeft ons naar de auto gebracht. WIj hebben tijdelijk een auto van Jaco omdat hij met onze auto en heel veel eten en kleding naar Beira is. Beira is het rampgebied waar de cycloon overheen is gegaan.
Eenmaal bij Jaco zijn bedrijf aangekomen, waar de auto stond, zagen wij een hele leuke verrassing. De mannen waren al volop bezig met het storten van een betonnen vloer voor de containers.. Echt super! Nu wachten tot de andere containers er zijn en dan hebben wij een mooie plek om de spullen op te bergen..

DSC_0118

Zondag middag zijn wij naar het strand gegaan en geprobeerd door de hoge golven te komen.. Het zoute water en de golven maakte de kinderen in ze los..

DSC_0021

25-3-2019:

We hebben met elkaar ontbeten en zijn toen weer op pad gegaan. De pomp welke in oktober helemaal uit elkaar is geweest deed niet altijd even goed dus hadden we besloten om deze weer uit elkaar te halen. De elektrische pomp moest verlengd worden om te kijken hoe diep de bron is en wat voor water er uit kwam.

DSC_0071

DSC_0075

Martine is ondertussen een bezoek gaan brengen op de school, zondag had zij iemand gesproken en was uitgenodigd om te komen kijken. Gesproken met de hoofd van de school en wat leraren over hoe het er aan toe gaat op school. Ze zijn zo stil en hebben zoveel ontzag voor de leraar. Geweldige ervaring.

DSC_0084

Toen hadden we besloten om naar Inharrime te gaan dat is een 'stad'. Er moest geld gepint worden en even over de markt lopen. Op de terugweg hebben we nog getankt en de jerrycans vol gegooid.

DSC_0099DSC_0102

DSC_0106

Terug gegaan naar het bedrijf van Jaco, de pompen welke wij hadden geregeld zouden geleverd worden. Het was best spannend of de beste man ook deed wat hij zei maar het is allemaal goed gekomen en liggen veilig in de container.

DSC_0138

Terug in Zavora hebben we geprobeerd een telefoon kaart te kopen. Dit wordt allemaal geregistreerd op naam en met paspoort. Wij hadden voetbal meegenomen om weg te geven en deze heeft Jan aan een meisje gegeven waar hij zij heel blij mee was. En op het plein kwamen wij onze vriend tegen welke vorig jaar iedere keer mee ging overal naartoe. Hij was eerst heel verlegen en wist niet goed hoe hij zich moest gedragen maar vond het uiteindelijk weer tof om ons te zien.

Toen wij terug reden richting Doxa kwamen wij George nog tegen. Dit is een man die werkt in Docters for LIfe (kliniek in Zavora). Hij herkende Jan en Gert-Jan van de tijd dat zij hier waren en vroeg om hulp. De pomp bij zijn huis in de buurt werkt niet goed en vroeg of de zij hiernaar konden kijken. Afgesproken dat wij de volgende langs zouden komen om te kijken wat er met de pomp aan de hand is.

We brachten nog een bezoek aan Salatiel (dominee van Zavora), hij had water tanks staan die wij gebruiken bij een elektrische pomp. Daar aangekomen had hij een mooie quad. Jan vroeg of wij deze mochten gebruiken en dat was geen probleem. Gert-Jan is gelijk met onze vriend weg gereden.

20190325_173107

Ik hoop dat jullie nu een beetje meekrijgen wat wij mee maken hier.. Zodra het kan zal ik weer een nieuwe blog schrijven..

Groetjes vanuit Mozambique

1. Marloes:
    26 maart 2019
    Aahhhh super leuk om dit te lezen. ❤️
  2. Monique:
    26 maart 2019
    Super leuk om te lezen! Heel veel succes samen daar!
  3. Mar:
    Wat een mooi verhaal.
  4. Marg en Adri:
    26 maart 2019
    Erg leuk. Succes gewenst.
  5. Herbert:
    👍mooi.!
  6. Marina:
    27 maart 2019
    Wat hebben jullie al veel gedaan. Heel veel succes met dit dankbare werk.