Rondrijden met Jaco en rondleiding in zijn bedrijf

9 oktober 2018 - Inharrime, Mozambique

Vandaag zijn we optijd ons bed uit gegaan en hebben we lekker ontbeten. We hadden afgesproken met Jaco (de man die ons van het vliegveld heeft gehaald) om met hem te gaan kijken waar nieuwe waterpompen gemaakt moeten worden.

Aangekomen bij zijn bedrijf AfriFruta krijgen wij eerst een rondleiding. Het is een biologisch bedrijf wat alles doet op de manier zoals God dat bedacht heeft zoals hij het zegt. Zijn bedrijf droogt ananas, mango en bananen en exporteert deze naar Nederland. Verder was hij bezig met het maken van bijenkassen om honing te produceren. Een bijzondere ervaring.

Toen zijn wij samen met hem in de auto gestapt om te gaan kijken naar plekken waar wij water kunnen boren. Hij vind het heel belangrijk dat het vlakbij een school gebeurt zodat de kinderen op school water hebben.

Verder de middag en avond zijn wij bij het hotel gebleven en hebben wij wat met de jongens van het hotel gepraat. Verteld wat wij deden en laten zien welke machine hier naar toe komt. Zij kunnen het zich niet voorstellen dat er zoveel talent is om zo machine te bouwen. Donderdag hopen wij samen met Elias te gaan rijden om te kijken bij zijn huis en of het mogelijk is om bij zijn huis in de buurt een waterpomp te maken.