Containers zijn er nog niet..

30 maart 2019 - Inharrime, Mozambique

Helaas zijn de containers nog niet aangekomen. Wij doen er ook alles aan om deze containers zo snel mogelijk hier te krijgen. Hierbij weer een update van de afgelopen dagen.

28-3-2019:

We hadden afgesproken bij Jaco zijn bedrijf voor de auto wissel. Gelijk even bijgepraat over de stand van zaken van de containers. Jaco heeft de mensen gebeld waar hij contact mee heeft over de containers om deze zo snel mogelijk hier te krijgen. Hij heeft ook aangegeven dat er kleding inzit voor Beira dus dat de nood echt wel hoog is. Uiteindelijk is hieruit gekomen dat wij een brief moesten schrijven naar de President van Mozambique. Hij zal moeten beoordelen of wij de containers zo snel mogelijk krijgen of niet. De overheid is hier in Mozambique zo corrupt en dat maakt het zo moeilijk. Gelukkig hebben wij goede contacten met Jaco en kan hij een hoop voor ons regelen.

IMG-20190328-WA0004

Tijdens het gesprek met Jaco vertelde hij ook van de ramp in Beira. Hij is met onze auto daar geweest om eten, drinken en medicijnen te brengen. Hij vertelde dat hij vreselijke dingen heeft gezien en dat het nog steeds onzeker is waar mensen zijn. Er zijn zoveel vermisten en mensen die overleden zijn. In Nederland is hiervan weinig in het nieuws en wij snappen er niks van. Het is vreselijk wat daar is gebeurt.

Daarna zijn we naar Poelela gereden dat is een meer ongeveer 30 minuten rijden. Hier zit een grote vis kwekerij, De eigenaar ervan komt vaak in Doxa waar wij verblijven en daarmee hadden wij afgesproken. Hij heeft de viskwekerij laten zien en vertelt hoe het in zijn werk gaat. Ik heb bij video's ook de filmpjes toegevoegd.

IMG-20190329-WA0007IMG-20190329-WA0008IMG-20190329-WA0010

Weer een dag voorbij waarin wij ons niet heel nuttig voelen omdat het vooral veel geregel was. Wij bespreken de plannen voor de komende dagen en besluiten er vroeg uit te gaan om dingen voor te bereiden voordat de 2e groep komt.

29-3-2019:
We hebben besloten om er vroeg uit te gaan om de dag heel nuttig te maken. Bij de viskwekerij hebben de mannen een aanhanger dissel gevonden en Jaco had een aanhanger staan welke deze kapot had. De aanhanger zal gemaakt worden zodat wij deze ook kunnen gebruiken.

DSC_0385DSC_0384DSC_0383

Henry en ik besluiten naar de stad te gaan om te kijken naar betonijzer en wat auto onderdelen. Op de terugweg moeten we nog tanken. Als wij terug komen is de kar gemaakt. Echt top werk zonder een werkplaats gewoon onder de boom!

Er zijn nog een paar pompen die nog onderhoud moeten krijgen dus rijden wij die kant op. Alle pompen krijgen gelijk een plaatje van BSA erop ziet er super uit!

DSC_0406DSC_0419

30-3-2019:

Vandaag maar eens proberen of de trekkers die al in Mozambique waren te starten. Er wordt een hoop gesleuteld..

DSC_0442DSC_0439

Ondertussen dat de mannen aan het sleutelen zijn ga ik  naar de plaats Inharrime om geld te pinnen. Het is slecht weer geweest met regen dus alles ziet er anders uit. Dat is wel de moeite om af en toe stoppen voor een mooi plaatje.

DSC_0437DSC_0426

De 2e groep heeft gebeld en zij zijn veilig aangekomen in Maputo. Zij stappen in de auto om naar ons toe te komen. Wij kijken uit naar hun komst en ervaringen van de vluchten..

Ik hoop dat jullie weer lekker kunnen meegenieten van het mooie Mozambique.

1. Mar:
    30 maart 2019
    Wij kunnen zeker mee genieten en bedankt voor je mooie verhaal xxx
  2. Kim:
    31 maart 2019
    Super om te lezen! Nog veel succes daar en geniet er ook van!