Update vanuit Mozambique

1 april 2019 - Inharrime, Mozambique

De 2e groep is veilig aangekomen.. We hebben lekker met z'n allen gegeten en zijn gaan slapen..

31-3-2019:

Na een super fijne nacht slapen zitten we met z'n 9en aan het ontbijt. Wat een verhalen over de reis en de omgeving komen er los. We maken plannen wat we deze dag gaan doen. Het is de bedoeling om rustig op te starten en te wennen aan dit klimaat. Na een heerlijk ontbijtje stappen wij in de auto om een rondje langs de pompen te rijden. Voor de meeste een hele ervaring om rond te rijden in Mozambique en voor Willem een soort van thuiskomen. We hebben nog een bezoek gebracht aan de kerkdienst waar de kinderen heerlijk aan het zingen waren onder een boom.

Daarna zijn we in bij en in het zwembad gaan chillen en hebben we besproken wat er allemaal te zien was. We zijn gaan douchen en hebben lekker gegeten. Weer een dag voorbij en lekker slapen.

DSC_0445DSC_0444

1-4-2019:

Het weekend is voorbij en gaan aan het werk. Helaas zijn de containers er nog niet maar er zijn veel dingen die wij kunnen doen. Martine gaat met de eigenaar van Doxa (Christa) naar Inhambane waar de auto onderdelen te koop zijn. Het is een hele reis omdat er verschillende dingen worden gecombineerd. Het aanvragen van een verblijfsvergunning en het betalen van de toeristenbelasting. Wat een ervaring om overal langs te gaan en kun je zien hoe bewerkelijk dit land is. Uiteindelijk zijn wij bij een winkel terecht gekomen waar de onderdelen te krijgen waren. Video bellen met Jan om te kijken of we het goede onderdeel hebben. Het was een vriendelijke man en als het niet goed was dan moest ik zeker terug komen. Na een lange reis hebben we de auto vol geladen met spullen en gaan wij terug naar Doxa. De mannen zijn druk bezig geweest bij de werkplaats om de auto in orde te maken en de kar gemaakt met de verlichting. Echt wel een productieve dag.

IMG-20190401-WA0015[1]

We gaan naar Doxa om wat te eten en daarna zullen wij naar Jaco zijn bedrijf gaan. Wij ontmoeten Jaco om met hem verder te praten over de container en of er mogelijk andere dingen zijn die wij kunnen doen. Jan en ik blijven bij Jaco en de anderen gaan naar de varkensstal. Daarna gaan wij terug naar Doxa om te douchen en te eten.

Morgen hopen wij weer op een nieuwe dag!

Hopelijk hebben jullie weer een goeie indruk gekregen op onze tijd hier in Mozambique..

1. Miranda:
    1 april 2019
    Hopen dat er snel meer duidelijkheid komt wanneer de containers komen. Zet hem op daar en slaap lekker!!
  2. Mar:
    2 april 2019
    Wat een mooi verhaal weer inderdaad hopen dat de containers gauw komen. Fijne dag met elkaarxx
  3. Marloes:
    2 april 2019
    Weer een leuke update.....Het zal een rust geven als de container er aan komen.