Helaas nog steeds geen containers

4 april 2019 - Inharrime, Mozambique

Helaas zijn de containers nog niet aangekomen en vrijgegeven. Wij besluiten plannen te maken om andere zaken te doen..

2-4-2019:

Na een lekker ontbijt gaan we op pad naar een pomp. Deze is in het verleden gemaakt maar nooit echt onderhoud. Toen wij daar zijn geweest hebben ze gekeken om de pomp uit elkaar te halen. Alle spullen ingeladen en gaan we die kant op. We komen daar aan en maken een plan. Er komen steeds meer mensen kijken en helpen. Er worden kokosnoten uit de boom gehaald en sinaasappels.  Ze zijn heerlijk van smaak en genieten er echt van. Uiteindelijk is het gelukt met de pomp en is iedereen dik tevreden! Toen wij weg wilde gaan kwam de chef van het dorpje naar ons toe. Hij vroeg om spare parts. Na met hem in gesprek geweest kwamen wij erachter dat hij echt heel graag de pomp wil onderhouden en heeft hij goed opgelet hoe het werkt.

DSC_0452DSC_0460DSC_0463DSC_0470DSC_0474DSC_0483

Daarna besluiten we naar de container te gaan en te knutselen aan de auto's.

DSC_0485DSC_0486

3-4-2019:
We zijn op tijd uit bed om te ontbijten. Jan en Richard gaan naar de fabriek van Jaco om daar in de container aan het werk te gaan. Ze kunnen meerijden met iemand dus gaan die kant op. De anderen blijven bij de container hier om met de auto's bezig te gaan. Het was echt een productieve dag en er is veel werk verzet. We moeten nog steeds wachten op de container. Later op de dag gaan we Jan en Richard ophalen en is de dag weer voorbij.

DSC_0491DSC_0497DSC_0507DSC_0511DSC_0517

Hopelijk kan ik jullie snel meer vertellen over de containers.

1. Mar:
    5 april 2019
    Wat een mooi verhaal weer en mooie foto's
    Jammer van de container.
    Hopen dat het nog goed komt.xx
  2. Marloes:
    5 april 2019
    Echt weer een mooi verhaal..... Nu maar hopen dat de containers gauw komen
  3. Marina:
    5 april 2019
    Wat balen dat de containers er nog niet zijn. Hopelijk komen ze snel